Jesteś tutaj: Start
12 marca uczniowie klasy 8a uczestniczyli w XVIII Festiwalu Nauki organizowanym przez Akademię Nauk Stosowanych w Pile. Wydarzenie było doskonałą okazją do poszerzenia wiedzy w różnych dziedzinach, a także do zdobycia cennych informacji związanych z doradztwem zawodowym i rynkiem pracy.
Jednym z kluczowych punktów programu był wykład Mariusza Tomaszewskiego pt. "Kompetencje przyszłości i rozwój zawodowy w świecie VUCA i BANI". Prelekcja dotyczyła dynamicznych zmian na rynku pracy oraz roli sztucznej inteligencji (AI) w przyszłości zawodowej. Uczniowie dowiedzieli się, jakie kompetencje będą kluczowe w nadchodzących latach oraz jak przygotować się na wyzwania związane z rozwojem technologii.
Kolejnym niezwykle interesującym punktem programu było spotkanie "Czarnobyl 39 lat później", zorganizowane przez grupę Napromieniowani.pl. Uczniowie mieli okazję poznać historię katastrofy w Czarnobylu, dowiedzieć się więcej o jej długofalowych skutkach oraz zobaczyć, jak wygląda życie w tzw. "strefie zero".
Podczas festiwalu uczestnicy mogli również skorzystać z symulatora dachowania, który pozwolił im doświadczyć, jak ważne jest stosowanie pasów bezpieczeństwa oraz świadoma jazda samochodem.
Udział w wydarzeniu dostarczył uczniom nie tylko cennych informacji, ale również inspiracji do dalszego rozwoju i świadomego planowania ścieżki zawodowej.
Julia Szymańska
W środowe popołudnie klasa 6a zaraz po sprawdzianie z królowej nauk Matematyce wybrała się do Pilu - największej w Wielkopolsce sali zabaw dla dzieci. Czekała tam na nich ogromna liczba atrakcji oraz cała masa dobrej zabawy. Tak uczcili Dzień Kobiet i obiecali, że zanim dorosną, chcą tam wrócić jeszcze raz!
8 marca 2025 roku dziewczęta z klasy 6A wygrywając wszystkie mecze w koszykówce, awansowały na zawody wojewódzkie.
27 lutego odbył się miejski etap konkursu recytatorskiego " Nic ponad czar miłości...". Naszą szkołę reprezentowali: Nikola Garstecka klasa 8a, Jan Świekula klasa 8a, Majka Skwierawska klasa 7b, Magdalena Uliczka klasa 7c. II miejsce zajęła Maja Skwierawska. Gratulujemy:)
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Pile uczestniczy w projekcie „Akcja edukacja – Targi Edukacyjne, Przystanek Praca” realizowanym przez Gminę Piła na mocy umowy o dofinansowanie nr FEWP.06.08-IZ.00-0006/24-00. Projekt jest dofinansowany środkami Unii Europejskiej w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027. Celem projektu jest poprawa jakości i dostępności kształcenia w 4 szkołach podstawowych w gminie Piła i gminie Ujście poprzez podniesienie kompetencji, kwalifikacji i umiejętności 314 uczniów z klas 6-8 oraz podniesienie kompetencji i kwalifikacji 74 nauczycieli oraz doposażeniu dwóch szkół z terenu gminy Piła. Grupa docelowa projektu to 348 uczniów, w tym 79 uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i 19 uczniów z niepełnosprawnością oraz 77 nauczycieli.
W tym roku nasza szkoła ponownie włączyła się w charytatywną inicjatywę, której celem jest pomoc w dożywianiu dzieci w Republice Środkowoafrykańskiej. Dzięki nieustającej pracy Kapucynów, którzy zbudowali m.in. dwie szkoły oraz studnię, a także opłacają naukę i wyżywienie dla blisko tysiąca dzieci, możemy wspólnie czynić dobro. Akcja charytatywna „Wyślij pączka do Afryki” w 2025 roku odbywa się pod hasłem „Podaruj dzieciom ciepły posiłek”. Dzięki zaangażowaniu pani Jadwigi, do naszej szkoły dotarło niespełna 500 pączków, które były nie tylko smakołykiem, ale także symbolem solidarności z dziećmi w potrzebie. Nie możemy zapomnieć o naszych wspaniałych paniach kucharkach, które przygotowały pyszną herbatkę, a także o pani Marii Ziembikiewicz, która zadbała o piękne dekoracje. Nasi wolontariusze z radością rozprowadzali pączki w każdej klasie, a nauczyciele mieli okazję spróbować prawdziwej kawy prosto z Afryki. To wyjątkowe wydarzenie nie tylko umiliło nam dzień, ale również przypomniało, jak ważne jest dzielenie się z innymi i niesienie pomocy tym, którzy jej najbardziej potrzebują. Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w tę szczytną akcję. Razem możemy sprawić, że dzieci w Republice Środkowoafrykańskiej będą miały zapewniony ciepły posiłek i lepszą przyszłość! Podczas zbiórki zebrano ponad 1100 zł Dziękujemy
„SERCE DLA HELENKI”- podsumowanie. Kochani, nasza wspólna akcja zakończyła się sukcesem. 21 lutego przekazaliśmy „dar serca” dla małej Helenki od wszystkich ludzi dobrej woli związanych z naszą szkołą: rodziców, nauczycieli, pracowników, emerytów i uczniów, którzy wsparli akcję. Całe przedsięwzięcie było możliwe dzięki życzliwości i wsparciu Dyrekcji. Dziękujemy! Brawo!!!
Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego obchodzony jest corocznie 21 lutego, a jego celem jest podkreślenie znaczenia języków ojczystych w zachowaniu tożsamości kulturowej oraz promowanie różnorodności językowej i wielojęzyczności na całym świecie. Dzień ten został ustanowiony przez UNESCO w 1999 roku, w celu zwiększenia świadomości na temat zagrożeń związanych z zanikiem języków oraz konieczności ich ochrony.
Język ojczysty to podstawowy nośnik tradycji, historii, wartości oraz kultury narodowej. Wiele języków, niestety, zniknęło z przestrzeni publicznej, a niektóre są na wyginięciu. Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego ma na celu zwrócenie uwagi na te zagrożenia i zachęcanie do ich ochrony, poprzez edukację, badania nad językami, a także wspieranie inicjatyw mających na celu ożywienie języków lokalnych i regionalnych.
Obchody tego dnia odbywają się na całym świecie, w tym w szkołach, instytucjach edukacyjnych oraz organizacjach międzynarodowych. Są one okazją do organizowania warsztatów, spotkań, wystaw oraz innych wydarzeń, które promują znaczenie języka ojczystego, a także ukazują bogactwo kulturowe, jakie niesie za sobą różnorodność językowa.
W obliczu globalizacji, która prowadzi do zacierania granic językowych, Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego przypomina, jak ważne jest pielęgnowanie i rozwijanie języka, który jest integralną częścią naszej tożsamości.
Poniżej przygotowaliśmy niespodziankę językową, zmierzysz się z nią?. Ostrzegamy !!!
Ten tekst jest pełen trudnych, abstrakcyjnych słów, które zmuszają do głębszej refleksji nad naturą języka i myśli.