Treningi relaksacji „Zatrzymaj się” prowadzone są w naszej szkole przez pedagoga szkolnego, w maksymalnie pięcioosobowych grupach. Uczestnicy poznają różnorodne techniki relaksacyjne, oparte na ćwiczeniach oddechowych, połączonych z obserwacją i wyrażaniem własnych emocji i odczuć z ciała. Treningi sprzyjają nauce uważności i poprawie koncentracji uwagi. Stanowią doskonałe narzędzie odreagowywania frustracji w sposób bezpieczny dla siebie i innych osób. Uczniowie uczą się samoregulacji emocjonalnej z wykorzystaniem atrakcyjnych dla dzieci technik. Rozwijają także umiejętności rozpoznawania i wyrażania własnych emocji oraz odraczania reakcji w czasie i zastosowania alternatywnego sposobu zachowania, jak też przekierowywania uwagi na inny obiekt oraz planowania i organizowania czynności. Innymi słowy, dzieci poznają, czym jest spokój, uważność oraz bycie tu i teraz.
15 marca obchodzony jest Dzień Edukacji Prawnej.
Z tej okazji Ministerstwo Sprawiedliwości z samorządami adwokatów, radców prawnych, notariuszy i komorników oraz stowarzyszeniami sędziów i prokuratorów zorganizowało lekcje prawne w szkołach. Nasza szkoła zgłosiła chęć udziału w tym przedsięwzięciu. We wtorek 1 kwietnia 2025 r. klasa 7b uczestniczyła w lekcji z panią notariusz Justyną Zbonik. Uczniowie wprowadzeni zostali w tajniki zawodów takich jak notariusz i komornik. Dowiedzieli się jak wygląda ścieżka edukacji prowadzącą do zdobycia wymienionych zawodów. Mieli okazję zadawać nurtujące ich pytania. Usłyszeli ciekawe historie związane z wykonywaniem zawodu notariusza. Akcję współtworzyli wraz z Ministerstwem Sprawiedliwości: Naczelna Rada Adwokacka, Krajowa Izba Radców Prawnych, Krajowa Rada Komornicza, Krajowa Rada Notarialna, Fundacja Edukacji Prawnej „Iustitia”, Polska Sekcja Europejskiego Stowarzyszenia Sędziów na rzecz Mediacji GEMME, Stowarzyszenie Absolwentów i Aplikantów Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury „VOTUM", Stowarzyszenia Prokuratorów Lex Super Omnia. Patronat honorowy nad akcją objęła Minister Edukacji.
REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ NA ROK SZKOLNY 2024/2025
1. Świetlica szkolna w godzinach od 7.00 do 16.00 zapewnia opiekę dzieciom rodziców pracujących zawodowo.
2. Rodzice zapisujący dziecko do świetlicy, zobowiązani są wypełnić kartę zapisu i złożyć ją w sekretariacie w terminie do 21 czerwca 2024 roku, a oświadczenie rodziców/opiekunów prawnych o sposobie opuszczania przez dziecko świetlicy do 7 dni po rozpoczęciu roku szkolnego 2024/2025.
3. Rodzice/opiekunowie prawni zobowiązani są do punktualnego odbioru dziecka ze świetlicy do godziny 16.00.
4. W świetlicy obowiązuje regulamin świetlicy, z którym dziecko jest zapoznawane we wrześniu.
5. Wychowanek świetlicy zobowiązany jest przestrzegać ogólnych zasad bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujących w szkole, na boisku szkolnym i placu zabaw oraz kulturalnego zachowania się, podstawowych zasad higieny oraz do szanowania sprzętu stanowiącego wyposażenie świetlicy.
6. Za celowe zniszczenie przedmiotów będących wyposażeniem świetlicy odpowiedzialność materialną ponoszą rodzice/opiekunowie prawni.
7. W świetlicy przez cały rok szkolny obowiązuje zmiana obuwia. Ze względów higienicznych, zdrowotnych, a przede wszystkim bezpieczeństwa nie akceptujemy chodzenia dzieci na boso!
8. Uczeń po przyjściu do świetlicy zobowiązany jest pozostawić swoje rzeczy w szafie, w miejscu uprzednio przydzielonym przez wychowawcę i przestrzegać w nim porządku.
9. Uczeń od momentu przybycia do świetlicy aż do wyjścia do domu, przebywa pod opieką wychowawców i nie może oddalać się bez ich zgody (do toalety, biblioteki itp.).
10. Dziecko przebywające w świetlicy każdorazowo zgłasza potrzebę wyjścia ze świetlicy u wychowawcy.
11. Wychowawcy świetlicy nie ponoszą odpowiedzialności za dziecko, które udało się za zgodą rodziców na inne zajęcia pozalekcyjne trwające w czasie zajęć opiekuńczych.
12. Nie podlega opiece wychowawców dziecko, które nie dotrze do świetlicy. Obowiązkiem dziecka jest zgłosić swoje przyjście do wychowawcy świetlicy.
13. Świetlica nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione w niej przedmioty. Prosimy, aby dzieci nie przynosiły do szkoły wartościowych przedmiotów np. telefonów komórkowych, MP3, PSP, większej gotówki itd.
14. Dzieci będą wypuszczane ze świetlicy na dodatkowe zajęcia pozalekcyjne na podstawie pisemnej informacji od rodziców / opiekunów prawnych.
15. Osoba odbierająca dziecko zobowiązana jest powiadomić o tym wychowawcę świetlicy.
16. Uczniowie, którzy posiadają pisemne pozwolenie rodziców mogą samodzielnie wychodzić ze świetlicy do domu, muszą swoje wyjście zgłosić wychowawcy świetlicy.
17. Osoby obce dziecku, nieznane wychowawcom, odbierają je za pisemnym upoważnieniem rodziców lub opiekunów prawnych i po okazaniu dowodu osobistego.
18. Dzieci nie będą wypuszczane ze świetlicy na telefoniczną prośbę rodzica/opiekuna prawnego.
19. O wszelkich zmianach dotyczących trybu odbierania dziecka ze świetlicy rodzice muszą powiadomić wychowawców świetlicy na piśmie z datą i podpisem lub przez e – dziennik.
20. Nieprzestrzeganie zasad regulaminu może skutkować zawieszeniem lub skreśleniem dziecka z listy uczniów uczęszczających do świetlicy.
21. Wszelkie sytuacje zaistniałe w świetlicy, a niepokojące rodzica lub dziecko prosimy niezwłocznie zgłaszać wychowawcom świetlicy.
ZARZĄD RADY RODZICÓW 2024/2025
Przewodniczący: p. Lucyna Gofron
Z-ca przewodniczącego: p. Karol Gniot
Skarbnik: p. Agnieszka Gniot
Sekretarz: p. Joanna Przybył
KOMISJA REWIZYJNA
Przewodniczący: p. Anna Bartosz
Sekretarz: p.Iwona Świrkula
Członek komisji: p. Aneta Kluska-Naszora
KONTO RADY RODZICÓW
Składki na RR: 56 8951 0009 4201 7239 2000 0030
Wycieczki uczniowskie: 35 8951 0009 4201 7239 2000 0020
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
WSTĘP
Szkoła Podstawowa nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Pile zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.sp4.e-pila.pl.
DATY PUBLIKACJI I AKTUALIZACJI
Data publikacji strony internetowej: 31.08.2015.
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej 31.03.2025
STATUS POD WZGLĘDEM ZGODNOŚCI Z USTAWĄ O DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Filmy i publikowane materiały nie zawierają napisów dla osób głuchych.
Umieszczone na stronie zdjęcia nie mają pełnego opisu alternatywnego.
Powody wyłączenia:
Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Poprawienie dostępności strony niosły za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
DATA SPORZĄDZENIA DEKLARACJI I METODA OCENY DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
Oświadczenie sporządzono dnia: 31.03.25.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść wyświetlaną na ekranie przejdź do strony: Powiększanie i pomniejszanie stron w systemie Windows.
INFORMACJE ZWROTNE I DANE KONTAKTOWE
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobami kontaktowymi są:
Mateusz Błażejewski - dyrektor@sp4pila.dlaedu.pl
Robert Kreczmer. - robert.kreczmer@sp4pila.dlaedu.pl
Kontaktować można się także, dzwoniąc na numer telefonu – 67/213-11-57.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
INFORMACJE NA TEMAT PROCEDURY
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.
Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie można złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich https://bip.brpo.gov.pl/
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Budynek szkoły jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo. Do budynku prowadzi wejście od ulicy Grabowej. Wejście do budynku posiada podjazd do poziomu parteru odpowiedni dla osób niepełnosprawnych. Podjazd jest wyposażony w poręcze.
Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków inwalidzkich.
Przy wejściu nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowego osoby niewidome i słabowidzące.
Korytarze i pomieszczenia na parterze dostępne są dla osób na wózkach inwalidzkich.
W budynku nie ma windy. Na schodach zamontowane są poręcze.
Szkoła nie posiada pochylni, platform ani pętli indukcyjnych. Dla osób na wózkach inwalidzkich dostępne są tylko pomieszczenia na parterze. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych ani powiększonych napisów dla osób niewidomych i słabowidzących.
Parking przy szkole nie ma miejsc wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Osoba niepełnosprawna ma prawo wstępu do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pies musi być wyposażony w uprząż, za szkody wyrządzone przez psa odpowiada osoba niepełnosprawna.
Szkoła nie posiada funkcji umożliwiającej korzystanie z tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
Zarządzenie nr 18/2024
Dyrektora Szkoły Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Pile
z dnia 5 grudnia 2024 roku w sprawie powołania koordynatora do spraw dostępności w Szkole Podstawowej nr 4 im. Mikołaja Kopernika w Pile.
Na podstawie art.68 Ustawa Prawo Oświatowe (Dz. U. 2020, poz. 910 z późn. zm), ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019, poz. 1696 z późn. zm.)
Zarządza się, co następuje:
Dyrektor Szkoły
Mateusz Błażejewski